
Efsanevi otomobil markalarının kaderi
O kadar da basit olacak şekilde kullanılır ki: Otomobil yarışları yeşil, kırmızı arabayı İtalyanyanlar icad etti ama İngiliz boyalı idiler. Şimdi Tata Jag sahibi ve Volvo ekibi Çince alışveriş ediyorlar, Çinde volta atıyorlar. Biz bu miras markalarını virajlı yollarını izledik.
Jaguar
Jaguar 1922 yılında Swallow Sidecars olarak kapılarını açtı. 1945 yılında, savaş sonrası İngiltere'de bir "SS" otomobil pazarlama tehkileleri, şirket ve adı değiştirildi kısa zamanda onun en iyi saat olarak 1948 yılında Jag XK120 getirilmesi ne görmek deneyimli.
Açık iki koltuklu roadster otomobiller orta Ellili beş Le Mans yedi Runnings kazandı şirketin ve iyi yurtiçinde ve yurtdışında satılan - ünlüler arasında özellikle Clark Gable, Bogie ve Bacall gibi, ve belki de en meşhuru, Steve McQueen.
Kadar İngiliz Leyland, İngiltere'nin en büyük otomobil üreticisi oldu 1960 yılında Jaguar küçük firmalara kadar gobbling başladı. Ama büyüme büyük ölçüde Jaguar marka pahasına geldi: 1989 yılında Ford, 2008 yılında bu resold - bir kez kar asla göstermek zorunda tarafından satın alınmıştır - Tata Grup, aynı zamanda Tata 2.500 $ üretir Hint konglomera için nano, dünyanın en ucuz otomobil.
Jaguar gençleşiyor: 2010 XK-R Coupe
2010_jaguar_xkrJaguar onun katlı ve hareketli tarihinin bir dönüm noktasını oluşturuyor. Yeni bir sahibi altında çalışıyor, Tata Motors India, süre o modelleri eski sahibi, Ford kapsamında geliştirilen başlattı.
Küresel ekonomik darboğaza Jaguar değil be tür sahiptir ama ya ürün döngüsü etkiledi değil. Yakında bayilere geliyor XF-R, orta ölçekli sedan bir süperşarjlı versiyonu, yepyeni bir XJ - Jaguar amiral gemisi.
Gözden modeli XK-R, 2010 için reworked olmuştur. Ruhsal, eğer fonksiyonel değil, tarihi XK varisi-E, bu iki artı iki özellik yeni bir süperşarjlı V-8 motoru koyar dışarı 510 beygir gücü ve saatte 60 mil coupe hustles bir rapor 4,6 saniye - gerekir size bir fırsat bu moda içinde egzersiz gerekir.
Iç yanı, aletleri ve gümüş bir döner vites seçici XF uyarlanmıştır ile üzerinde yapılmış. Vites seçici bazı olarak da dikkat çekmesi tarafından eleştirildi, ama daha ergonomik daha pano anahtarlarını Alman lüks otomobil üreticileri ile denemeler edilmiştir monte uygun bulundu.
Tarihsel, Jaguars en estetik-hoş (eğer mekanik getirmesi değil) yaş arasındaki yolda, ve olmuştur, benim için, XK-R bir Jag's Greatest Hits biridir. Uzun kaput ve suavely konik arka ile var isnt falso veya üzerinde uygunsuz hattı ve genel şekli, muazzam itiraz ediyor.
Araç bu, sorunsuz ve zahmetsizce bakar şekilde sürdü. Tamamen talep sürücüsü tarafından yapılan bağlı gerekli yoğunluk düzeyi. Tüm güç ve dinamik yeteneğinin öne çıkmayan kadar talep bekledi.
Bu Élan için fiyat önemsiz değildir. Ile 20 "jantlar ve özel boya, toplam benim araba önerilen perakende fiyatı $ 102.000 geldi. Bu yaşamları için ne temelde iki is koltuğu hatchback alabildiği ve onların emrinde bunu göze için anlamı varsa, XK-R layık bir yatırımdır.
Jags hala İngiltere'de ve hala kaynak yapılır İngiliz vatanı kendi parçalarının çoğu. Olanlar Hint mülkiyet altında bu güzel eski korsanlık fikrine burunlarını turn up Yani hangi önyargı kendi tabanına hiçbir önemli sorunları var.
Henüz olarak Tata, 2008 yılında Jaguar satın, ilk kez Batı pazarlarına girerse, bu önemli bir sorun ile karşı karşıya. Bu otomobil tarihin yüksek bir parlaklık için önceki sahibi tarafından Yüzeyi Pürüzlü yapılmış bir parça miras vardır. It Tata hangi ile emanet edilmiştir otomotiv mirasın ne yapmak görülecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder